خانه » هر آنچه که باید در مورد قهوه بدانید
آخرین بروز رسانی: 22ام فروردین, 1401

هر آنچه که باید در مورد قهوه بدانید

هر چیزی که باید در مورد قهوه بدانید در این مطلب از زبان مُنازی برای شما عزیزان منتشر میشود، بنابراین با ما همراه شوید.! مدت‌هاست که می‌خواهیم در مورد صنعت قهوه صحبت کنیم، زیرا مانند بسیاری از صنایعی که در مورد آنها اطلاعات کسب کرده‌ایم، کیفیت و منبع یابی اهمیت دارد و اغلب اطلاعات نادرست به ما میدهند. یادمان نرود که دانش قدرت است، بنابراین امروز مُنازی مارکت در حال بررسی عمیق صنعت قهوه هست تا بتوانید از قهوه (با کیفیت خوب) لذت ببرید!

coffee

روال قهوه شخصی مُنازی به این شکل است: هر روز صبح، بعد از نوشیدن یک لیوان آب، یک فنجان قهوه می نوشیم! اغلب اوقات ما قهوه‌مان را سیاه می‌نوشیم و در صورت امکان، ما دوست داریم لحظه ی نوشیدن قهوه مان را به یک تایم آرام تبدیل کنیم تا کاملاً آماده باشیم که روزی بگذرانیم.

مُنازی دوست ندارد این لحظه را در برنامه روزانه اش از دست بدهد – و شرط می بندیم که شما هم اینگونه هستید!

همانطور که گفته شد، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد قهوه و نحوه خرید و لذت بردن از آن وجود دارد به گونه ای که حداکثر فواید را برای سلامت بدن، محیط زیست و جامعه جهانی ارائه می دهد. مثل همیشه، می‌خواهیم این دانش را با شما به اشتراک بگذاریم تا به شما کمک کنیم آگاهانه‌ترین تصمیم‌های ممکن را برای خود و خانواده‌تان بگیرید.

طبق یک مطالعه در سال 2020 توسط انجمن ملی قهوه ،62٪ از آمریکایی ها هر روز قهوه می نوشند، از هر 10 آمریکایی هفت نفر آن را یک بار در هفته می نوشند، و یک مصرف کننده معمولی قهوه در آمریکا بیش از سه فنجان در روز فقط قهوه می نوشند. اگر احساس می کنید برای شروع روز خود (یا برای ادامه حرکت به قهوه متکی هستید) تنها نیستید. و بیایید واقعنگر باشیم – قهوه چیزی بیش از یک نوشیدنی گرم با دوز خوب کافئین است. همچنین برای بسیاری از ما یک علاقه بسیار مهم است!

اول از همه…

متوجه شدیم! اگر تصمیمات آگاهانه زیادی در طول روز با در نظر گرفتن سلامت خود می گیرید، احتمالاً نمی خواهید به طور منظم چیزی بنوشید که برای سلامتی شما مضر باشد.

با این حال، قبل از این که جلوتر برویم، یک یادآوری مهم: ما به اعتدال در سراسر جهان اعتقاد زیادی داریم. چه در مورد دسر صحبت کنیم یا ورزش یا – در این مورد – قهوه، همه چیز در مورد درک خط ظریف بین تعادل سالم و زیاده روی، و همچنین گوش دادن به بدن و دانستن اینکه چه زمانی کافی است.

کافئین سطح انرژی شما را افزایش می دهد. آیا به این دلیل نیست که بسیاری از ما آن را به بخشی غیرقابل مذاکره از روال روزانه خود تبدیل می کنیم؟ همانطور که احتمالا می دانید، کافئین موجود در قهوه است که باعث افزایش این انرژی می شود.

کافئین همچنین ممکن است سایر عملکردهای مغز را بهبود بخشد. کافئین علاوه بر کمک به بیدار شدن در صبح، حافظه، خلق و خو، هوشیاری، سطح انرژی، زمان واکنش و عملکرد کلی ذهنی را نیز بهبود می بخشد.

می تواند عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد. باز هم همه چیز به کافئین برمی گردد! کافئین سطح آدرنالین را افزایش می دهد و اسیدهای چرب را از بافت های چربی آزاد می کند و به بدن شما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

قهوه حاوی مواد مغذی ضروری از جمله ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، منگنز، پتاسیم، منیزیم و نیاسین است.

ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر، زوال عقل، بیماری پارکینسون، سرطان های خاص، سیروز و سکته را کاهش دهد.

قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی غربی است. کارشناسان دریافته‌اند که بسیاری از مردم آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری را از قهوه دریافت می‌کنند تا از میوه‌ها و سبزیجاتی که مصرف می‌کنند (که ممکن است نشانه‌ای باشد که همه ما باید میوه‌ها و سبزیجات بیشتری بخوریم!). به عنوان یادآوری، آنتی اکسیدان ها از آسیب هایی که رادیکال های آزاد به سلول ها وارد می کنند جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را در این فرآیند کم میکنند.

اینها برخی از مزایای بسیار قابل توجه هستند! با این حال، مهم است که اهمیت اعتدال را به خاطر بسپاریم، به ویژه از آنجایی که کافئین دارای عوارض جانبی منفی است، از جمله اضطراب و اختلال در خواب. هنگامی که افراد بیش از حد به کافئین وابسته می شوند، حتی ممکن است پس از از دست دادن یک فنجان، علائم ترک(نوعی ترم اعتیاد) را تجربه کنند. مهم است که به میزان مصرف قهوه توجه داشته باشید و اینکه آیا شما را عصبانی و مضطرب می کند یا خواب شما را مختل می کند.

فراموش نکنید، زنان باردار و افرادی که دچار اضطراب، فشار خون بالا یا بی خوابی زیادی هستند نیز باید مراقب مصرف کافئین خود باشند.

با تمام این صحبت ها در مورد کافئین، احتمالاً در مورد قهوه بدون کافئین فکر می کنید! آیا این گزینه بهتری است؟ چراکه نه شاید باشد! در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد

اکنون که مزایای سلامتی (و معایب) مرتبط با قهوه را پوشش دادیم،

بیایید در مورد بهترین روش ها برای خرید قهوه صحبت کنیم

صنعت قهوه یک صنعت پیچیده است که – مانند سایر مشاغل بزرگ – همیشه بهترین علایق شما را در دل ندارد. قهوه دومین محصول بزرگ جهان است و بسیاری از شرکت‌های بزرگتر به دنبال این هستند که با تداوم روش‌های رو به رشدی که واقعاً برای مصرف‌کنندگان مضر است، از میزان علاقه مردم به آن بهره ببرند. برای به حداکثر رساندن سود، این شرکت ها از مواد شیمیایی سمی (آفت کش ها، حشره کش ها، قارچ کش ها و غیره) استفاده می کنند و محصولات خود را به گونه ای ذخیره و فرآوری می کنند که سموم اضافی را به قهوه و همچنین محیط زیست وارد کند. به علاوه، با کارگران مزرعه در صنعت قهوه همیشه با احترام رفتار نمی شود.

این بدان معنا نیست که باید عشق خود به قهوه را کنار بگذارید… بلکه فقط به این معنی است که ممکن است بخواهید هنگام خرید فنجان قهوه بعدی کمی متفکرتر باشید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام خرید قهوه باید به آنها توجه کنید که به شما کمک می کند تا از برخی از اقدامات خطرناک تر صنعتی جلوگیری کنید.

قهوه ای که در اتیوپی، کلمبیا، کنیا، گواتمالا، سولاوسی و پاپوآ گینه نو تولید می شود. چرا این کشورها؟ زیرا آنها مناطق فعال پرورش قهوه هستند که ارتفاع بالایی نیز دارند، که به معنای رشد کمتر کپک روی دانه ها است. قهوه ای که رشد آن بیشتر طول می کشد در معرض کپک بیشتری قرار می گیرد که ممکن است سموم طبیعی به نام مایکوتوکسین ها را معرفی کند. در مقادیر زیاد، مایکوتوکسین ها می توانند سرطان زا (سرطان زا) و برای انسان و حیوانات بسیار خطرناک باشند.

قهوه ای که به جای سایر فرآیندهای طبیعی، با استفاده از روش مرطوب فرآوری می شود. سایر فرآیندهای طبیعی برای افزایش تعداد مایکوتوکسین ها شناخته شده است.

قهوه ارگانیک چطور؟

خرید قهوه ارگانیک نیز راه خوبی برای دوری از برخی از اقدامات مضرتر صنعت، به ویژه استفاده از آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها و همچنین مایکوتوکسین‌ها است.

کشاورزان قهوه ارگانیک از کودهای مصنوعی یا آفت کش ها استفاده نمی کنند. آنها همچنین قهوه خود را در سایه می کارند، که حیات وحش طبیعی را تشویق می کند تا شکوفا شود و محیط کاری قابل تحمل تری را برای افرادی که قهوه را در مزارع برداشت می کنند، ارائه می دهد.

به علاوه، مطالعات ارتباط بین مواد غذایی ارگانیک و محتوای آنتی اکسیدان بالاتر را نشان داده است، بنابراین اگر در مورد فواید نوشیدن قهوه برای سلامتی هیجان زده هستید، مطمئناً ارگانیک بودن ضرری ندارد!

اگر مدت زیادی قهوه می‌نوشید، ممکن است قبلاً با برخی از گواهی‌هایی که روی بسته‌بندی قهوه چاپ می‌شوند آشنا باشید. در اینجا چند گواهی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، همراه با توضیحات اساسی هر کدام:

USDA Organic: قهوه ای که با این گواهینامه فروخته می شود باید از استانداردهای تعیین شده توسط برنامه ملی ارگانیک USDA پیروی کند، به این معنی که آفت کش های سمی و/یا مصنوعی، کودها و سایر مواد شیمیایی مجاز نیستند.

Rainforest Alliance: قهوه با گواهینامه Rainforest Alliance استانداردهای سازمان را برای روابط اجتماعی و رفتار منصفانه با کارگران برآورده کرده است.

اما بدون کافئین چطور؟

همانطور که اطلاعاتی که از ابتدای این پست جمع آوری کرده ایم، کافئین عامل بسیاری از عوارض جانبی منفی مرتبط با قهوه است. کافئین محرکی است که به طور طبیعی در گیاهان از جمله دانه های قهوه وجود دارد. دانه ها و آماده سازی های مختلف قهوه دارای سطوح مختلف کافئین هستند.

برای تهیه قهوه بدون کافئین، وقتی دانه‌های قهوه هنوز سبز هستند، پس از برداشت اما قبل از برشته شدن، کافئین از دانه‌های قهوه حذف می‌شود. برای انجام این کار از روش های مختلفی استفاده می شود که تمیزترین آنها فرآیند آب سوئیس نام دارد. این فرآیند با علامت تجاری، کافئین را بدون استفاده از حلال‌های متیلن کلرید که در سایر فرآیندهای کافئین‌زدایی دخیل هستند، حذف می‌کند. این حلال‌ها خطر صریحی برای سلامتی ندارند، اما ما همچنان فکر می‌کنم در صورت امکان بهتر است از قهوه های ارگانیک استفاده کنید.

بسیار متشکریم!

دسته‌بندی: قهوه و هات چاکلت

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه